Poznaj 3 niesamowite ćwiczenia na talię!

Najczęstszym powodem, który sprawia, że kobiety zaczynają regularnie ćwiczyć, jest chęć posiadania smukłej talii. Nic dziwnego, ponieważ od razu poprawia to wygląd całej sylwetki. Dlatego też osoby trenujące powinny od samego początku postawić na ćwiczenia na talię, które przynoszą najlepsze efekty!

Jakie są najlepsze ćwiczenia na talie w domu?

Wiele kobiet pragnie posiadać wyjątkową talię, jednak nie wszyscy w tym celu mogą uczęszczać na publiczną siłownię. Stąd też w niniejszym artykule przedstawimy sobie najważniejsze informacje o ćwiczeniach, które można swobodnie wykonywać również w domu. Do najlepszych ćwiczeń na talię w domu zalicza się:

– podskoki,
– skłony do boku,
– przenoszenie nóg.

Jednym z popularniejszych ćwiczeń są podskoki. Aby poprawnie wykonać to ćwiczenie, należy stanąć na lekko ugiętych nogach, a także minimalnie zgiąć ręce w łokciach. Następnie należy lekko podskakiwać, skręcając w międzyczasie biodra oraz nogi w jedną stronę, a w przeciwną tułów.

Kolejnym ciekawym ćwiczeniem są skłony do boku. Tutaj należy stanąć w lekkim rozkroku bądź też ze skrzyżowanymi nogami. Prawą rękę należy oprzeć na biodrze, a lewą podnieść do góry. W taki sposób wykonujemy 30 skłonów do jednej, a następnie do drugiej strony.

Ostatnim bardzo efektywnym ćwiczeniem na talię jest przenoszenie nóg. Tutaj należy położyć się na plecach, spleść ręce i ułożyć na karku, a następnie unosić nogi w górę. W takiej pozycji spokojnym i kontrolowanym ruchem przenosimy nogi w jedną, a następnie w drugą stronę, pamiętając o jednoczesnym unoszeniu głowy w stronę przeciwną do nóg.

Wykonując powyższe ćwiczenia należy przed ich rozpoczęciem zapoznać się z wykonywaną techniką oraz zadbać o prawidłową rozgrzewkę całego ciała. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnej kontuzji i przyzwyczaimy ciało do wysiłku.

Jak często oraz w ilu seriach wykonywać ćwiczenia na talię?

Mięśnie wokół talii podobnie jak reszta ciała potrzebują należytego odpoczynku. Z tego powodu wszelkie ćwiczenia warto wykonywać co drugi dzień. W ten sposób spełnimy kryteria regularnego treningu, a także zapewnimy ciału odpowiedni czas na regenerację.

Jeśli chodzi o ilość serii oraz ilość powtórzeń, to warto trzymać się około 3-4 serii oraz około 15-25 powtórzeń w pojedynczej serii na każde ćwiczenie. Takie zaangażowanie talii oraz pracujących wokół mięśni z pewnością pozytywnie wpłynie na wygląd talii, jak i poprawę estetyki całego ciała.

Jak widać na powyższych przykładach, występuje wiele ciekawych ćwiczeń na smukłą talie. Osoby, które będą systematyczne oraz wytrwałe w treningach, prędzej czy później z pewnością osiągną swój wymarzony efekt.

Redakcja diety-fitness.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *