Zdrowe chipsy – czy to możliwe?

Nie da się ukryć, że chipsy zaliczane są do zdecydowanie najpopularniejszego rodzaju przekąski. Często sięgamy po nie podczas filmu, spotkania ze znajomymi czy też po prostu z nudów, gdy chcemy coś przegryźć. Niestety jak każdy doskonale wie, nie jest to przekąska, którą można zaliczyć do najzdrowszych. Nic więc dziwnego, że wiele osób interesuje się tym, czy można samodzielnie zrobić zdrowe chipsy? Jak się okazuje tak, jest to możliwe.

Dlaczego klasyczne chipsy nie są zdrowe?

Przed rozpoczęciem poszukiwań zdrowych chipsów warto sobie zadać pytanie, dlaczego te klasyczne, które dostać można w sklepie, tak często są odradzane? Co konkretnie się w nich negatywnego kryje, co sprawia, że nie powinno się ich jeść?

Przede wszystkim zauważyć tu trzeba, że zwykłe chipsy ziemniaczane przygotowywane są na głębokim oleju, co już samo w sobie nie należy do najzdrowszych. Co więcej, zawartych w nich jest wiele bardzo szkodliwych substancji na czele z konserwantami. Dodatkowo bardzo często zawierają one ogromne ilości soli, co także nie może być zaliczone do zdrowego jedzenia.

Zobacz także: Dieta lekkostrawna co jeść a czego unikać?

zdrowe chipsy

Jak zrobić zdrowe chipsy?

Jak się okazuje zdrobnienie w domu własnych, bardzo zdrowych chipsów nie jest wcale tak trudne, jakby się to mogło wydawać. Podstawą jest w tym wypadku tylko pomysł, z czego można je zrobić. Nie muszą to być bowiem wyłącznie ziemniaki.

Jednym z ciekawszych wyborów będzie z całą pewnością burak. Nie tylko będą to chipsy bardzo smaczne, lecz również zawierać będą ogromne ilości żelaza. Jak je przygotować? Wystarczy tylko buraka obrać, pokroić w plasterki, a następnie upiec w piekarniku. Dla najlepszego efektu najlepiej umieścić pokrojone buraki w misce, do której należy dodać nieco soli i pieprzu, a także czosnku. 20 minut w 180 stopniach wystarczy, aby uzyskać pyszne, a co najważniejsze zdrowe czipsy.

Oczywiście buraki to nie jedyny pomysł na chipsy. Innym ciekawym rozwiązaniem są te zrobione z marchewki. Posiadają one naprawdę ogromne ilości witaminy A, które świetnie wpływają na zdrowy wzrok. Zasada przyrządzania jest w tym wypadku taka sama, czyli pokrojone marchewki należy umieścić w misce, dodać nieco przypraw i piec w piekarniku.

Z jakiego jeszcze warzywa można takie zdrowe chipsy przygotować? Bardzo mocno polecić tu można cukinię, jarmuż oraz bataty. Innego typu ciekawym rozwiązaniem mogą być chipsy z jabłek, a nawet z bananów.

Jak więc widać, możliwości jest naprawdę wiele i każdy znajdzie smak, który mu pasuje. Najważniejsze jednak w przypadku takiej przekąski jest to, że jest ona w pełni zdrowa i nie zawiera żadnych szkodliwych substancji.

Przeczytaj więcej na 1000rad.pl

Redakcja diety-fitness.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.