Jak schudnąć po ciąży – bezpieczne i sprawdzone porady

0
14
jak schudnąć po ciąży

Panie, które urodziły dziecko, zmagają się często z nadwagą i burzą hormonalną. Przez wiele miesięcy ciężko im odzyskać dawną, piękna i szczupłą sylwetkę. Na szczęście są sposoby na to, jak schudnąć po ciąży. Co prawda nie sprawią one, że kobieta straci nawet 20 kg w kilka dni, ale okażą się pomocne w cierpliwym powrocie do wcześniejszej formy. W artykule opiszemy kilka takich polecanych metod.

Odpowiednia dieta

Bardzo ważne jest częste nawadnianie organizmu. Kobiety będące niedawno w ciąży powinny pić minimum 2 litry płynów dziennie (głównie wodę). Tylko wtedy przyśpieszą przemiany metaboliczne i pozbędą się cellulitu. Jednak nie należy także zapominać o odżywianiu. Dieta musi być zbilansowana, czyli bogata w witaminy z C, D i B oraz żelazo. Dzięki takim elementom dostarczą energii i jednocześnie ułatwią spalanie tkanki tłuszczowej. Wystarczy zacząć dzień od zjedzenia śniadania (niekoniecznie tuż po przebudzeniu). Trzeba unikać słodyczy i spożywać tylko takie produkty, jak: kasza, chude białe mięso, makaron pełnoziarnisty, chleb żytni i razowy, zielone warzywa i różne pyszne owoce (szczególnie leśne). Lepiej jeść mniej, a regularnie (np. co 3 godziny).

Ćwiczenia fizyczne

Jak schudnąć po ciąży? Wyżej wspomnianą dietę należy połączyć z aktywnością fizyczną. Kiedy miną dwa tygodnie od porodu, to śmiało można spacerować. Następnie polecany jest wysiłek w postaci lekkich ćwiczeń rozciągających oraz wzmacniających dno miednicy. Oczywiście ważne jest to, aby jednocześnie obserwować własne ciało. Jeśli wystąpi ból czy krwawienie, trzeba przerwać trening. Czasem rany poporodowe uniemożliwiają bowiem jakąkolwiek aktywność, dlatego konieczna będzie konsultacja z lekarzem. Po upłynięciu dwunastu tygodni, gdy nie pojawią się żadne przeciwwskazania, można przejść do nieco bardziej intensywnych, ale nadal relaksujących ćwiczeń. Tutaj sprawdzi się na przykład uprawianie bardzo bezpiecznej jogi. Natomiast absolutnie nie wskazane jest bieganie czy dźwiganie.

Wygodny strój

Wiadomo już, jak schudnąć po ciąży i skutecznie poprawić wygląd sylwetki oraz własne samopoczucie. Każda kobieta powinna jeszcze pamiętać, aby w trakcie treningu, mieć na sobie odpowiednie ubranie. Musi być ono bardzo wygodne oraz funkcjonalne. Idealna będzie luźna koszulka i biustonosz, który nie opina mocno piersi (ma to znaczenie w przypadku karmiących pań). Przydadzą się jeszcze amortyzujące buty i spodnie sportowe. Tak dobrany strój spowoduje, że ćwiczenia będą sporą przyjemnością.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here