Dieta ryżowa – bez głodu i liczenia kalorii

Schudnij bez liczenia kalorii i bez głodu – to obiecuje dieta ryżowa. Jak działa odchudzanie ryżem i jakie warianty diety są dostępne?

Co to jest dieta ryżowa?

Kiedy coraz popularniejsze są diety niskowęglowodanowe, dieta oparta na ryżu wydaje się dziwnym pomysłem. ​​„Jesz tyle, ile chcesz i nadal tracisz na wadze” brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe.
Dieta ryżowa wiąże się przede wszystkim z całkowitą zmianą codziennego menu. Można ją stosować tylko przez krótki czas, ale rzeczywiście gwarantuje dużą utratę wagi.

Dieta ryżowa występuje w dwóch wersjach. Pierwsza to mniej restrykcyjna, w której oprócz ryżu dopuszcza się również spożywanie ryb, owoców i warzyw, dzięki czemu można uniknąć niedożywienia. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.
Drugi wariant to monodieta, w której przez kilka dni z rzędu je się tylko i wyłącznie niesolony gotowany ryż.
Po odstawieniu soli bardzo szybko można stracić kilka kilogramów, ale jest to związane z utratą wody, równie szybko można je uzupełnić. Dlatego polecany jest pierwszy wariant, czyli umiarkowana dieta ryżowa.

Dieta bez liczenia kalorii

Dzięki diecie ryżowej człowiek nie musi ciągle liczyć kalorii. Jest jednak kilka nakazów i zakazów, które należy wziąć pod uwagę, jeżeli chcemy, aby wyrzeczenia przyniosły efekt.

Co jeść na diecie ryżowej?

Teoretycznie można jeść wszystkie odmiany ryżu – zarówno ryż jaśminowy, ryż do sushi, ryż do risotto i mleczny.
Jednak, aby uniknąć liczenia kalorii na diecie ryżowej i szybko się nasycić, powinno się używać odmian pełnoziarnistych. Pełnoziarnisty ryż basmati i dziki ryż są pyszną alternatywą dla klasycznego ryżu, a także zapewniają uczucie sytości na znacznie dłuższy czas.

Oprócz ryżu można spożywać również ryby i chude mięso (opcjonalnie), owoce i warzywa, przyprawy takie jak curry, cynamon i sproszkowana papryka, zioła, orzechy oraz pić dużo wody i herbaty niesłodzone.
W diecie ryżowej dozwolony jest również pudding ryżowy, który z powodzeniem można przygotować samodzielnie.

Zakazane są sól, cukier, makaron i wszystkie odmiany pszenicy, mleko i przetwory mleczne, jajka, gotowe posiłki, słodziki i substytuty cukru, tłuszcze, kawa, alkohol, słodzone napoje, soki.

Kto może stosować dietę ryżową?

Dieta oparta na ryżu jest szczególnie odpowiednia dla tych, którzy chcą żyć zdrowo i zrzucić kilka kilogramów.
Przygotowywanie posiłków nie wymaga liczenia kalorii, ale podczas gotowania potrzeba dużo wytrzymałości i kreatywności, aby dieta nie stała się zbyt monotonna.

Redakcja diety-fitness.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *