Jakie witaminy i suplementy warto przyjmować każdego dnia?

Wiele osób uważa, że przyjmowanie suplementów jest zbędne. Niestety, rzadko kiedy człowiek może pochwalić się idealnie zbilansowaną dietą. Problemem jest także to, że niektóre osoby mają zaburzone wchłanianie określonych pierwiastków z diety. Suplementy mogą być więc dobrym pomysłem.

Jakie witaminy warto przyjmować?

Najnowsze badania pokazują, że wśród Polaków najczęściej występuje niedobór witaminy D. To zła wiadomość, ponieważ uczestniczy ona we wchłanianiu wapnia i fosforu, bez których nie ma mowy o mocnych kościach i zębach. Wpływa także ona korzystanie na odporność, układ mięśniowy i przemianę materii oraz regeneruje neurony. Jej suplementacja jest wskazana zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym, kiedy ma miejsce słabe nasłonecznienie. Warto zadbać także o suplementację witamin z grupy B, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i dobre samopoczucie. Pełnią ona także inne funkcje m.in. wspierają pracę serca i regulują ciśnienie krwi. Na ich niedobór w szczególny sposób narażeni są wegetarianie oraz weganie. Bardzo ważna jest również witamina C, która wpiera odporność, zwiększa przyswajanie żelaza oraz wpływa na stan tkanki łącznej zębów i naczyń krwionośnych.

Jakie pierwiastki warto przyjmować?

Szukając suplementów dla siebie warto mieć na uwadze, że wielu Polaków ma niedobory wapnia (odpowiada za stan kości i zębów, działanie układu mięśniowego i hormonalnego, wpływa na pracę serca i metabolizm energii), żelaza (tworzy erytrocyty, transportuje tlen, zapobiega anemii), magnezu (działanie uspokajające, wpływ na pracę układu mięśniowego i metabolizmu energii, regulowanie komunikacji komórkowej), jodu (uczestniczy w produkcji hormonów tarczycy), i kwasów omega-5 (składnik błon komórkowych, m.in. wspomagają funkcje serca i biorą udział w syntezie hormonów, regulują poziom cholesterolu i trójglicerydów, działają przeciwzapalne). Warte suplementowania pierwiastki to cynk (poprawia stan skóry, wpływa na funkcjonowanie układu, nerwowego i reguluje poziom insuliny) oraz potas (reguluje ciśnienie krwi, wpływa na działanie układu mięśniowego i nerwowego, transportuje składniki odżywcze do wnętrza komórek). Osoby z niedoczynnością tarczycy oraz Hashimoto powinny sięgnąć po selen.

Gdzie kupować suplementy?

Przed zdecydowaniem się na suplementację warto wykonać badania, które zobrazują nam niedobory poszczególnych witamin i pierwiastków. Potem pozostaje wybór konkretnych suplementów. Nie jest to łatwe, ponieważ jest ich mnóstwo na rynku. Najlepiej sięgać po sprawdzone produkty od renomowanych producentów. Dobrze jest zwracać uwagę na ilość substancji czynnych w preparacie. Dobrej jakości suplementy oferuje m.in. sklep internetowy Avetpharma – https://avetpharma.pl/blog/suplementy-i-witaminy-ktore-warto-zazywac-codziennie/

Suplementacja to w wielu przypadkach dobry pomysł, aby uzupełnić niedobory w organizmie. Na początku warto jednak wykonać badanie krwi i ustalić, jakich pierwiastków nam brakuje. Z ilością przyjmowanych suplementów nie warto jednak przesadzać.

Artykuł sponsorowany

Redakcja diety-fitness.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.