Jak zrzucić tłuszcz z brzucha? Żelazne zasady.

0
13
jak zrzucić tłuszcz z brzucha

Słynne powiedzenie mówi, że „jesteśmy tym, co jemy”. Aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, nie wystarczą żmudne ćwiczenia. Równie wysokie znaczenie ma to, czym się odżywiamy. Powszechnie wiadomo, że najwięcej trudu sprawia wyszczuplenie brzucha. Gdy jednak zastosujemy się do pewnych zasad i będziemy sumiennie ich przestrzegać, na pewno nam się to uda!

Dieta, dieta i jeszcze raz… dieta!

Jak zrzucić tłuszcz z brzucha za pomocą diety? Wydaje się to bardzo proste. Przede wszystkim ważny jest dobrze przemyślany jadłospis. Powinniśmy całkowicie wyeliminować z niego słone i słodkie przekąski. W celu zredukowania tkanki tłuszczowej na brzuchu istotne jest również ograniczenie tłustych potraw i czerwonego mięsa. Świetną alternatywą są dania gotowane na parze: chudy drób, ryba i oczywiście warzywa.

Dietetycy zalecają zastąpienie ziemniaków różnego rodzaju kaszami: jęczmienną, gryczaną, pęczakiem i kuskusem. Dlaczego? Ponieważ mają one właściwości oczyszczające. Pozostałe zasady żywieniowe mające na celu osiągnięcie szczupłej talii to:
– przyjmowanie dużej ilości wody niegazowanej (przynajmniej 1,5 l dziennie);
– rezygnacja z napojów słodzonych;
– włączenie do menu składników z wysoką zawartością błonnika (przy czym osoby cierpiące na choroby układu pokarmowego powinny uważać, aby nie przesadzić z jego ilością).

Zbawienne ćwiczenia cardio

Gdy poznaliśmy już reguły dotyczące codziennego odżywiania się, pora zastanowić się nad wprowadzeniem w życie aktywności fizycznej. Jak zrzucić tłuszcz z brzucha za pomocą ćwiczeń? Do pewnego momentu uważano, że intensywne serie brzuszków potrafią zdziałać cuda. Jest to prawda, ale kwestia ta nie dotyczy odchudzania. Ćwiczenia polegające na miarowym napinaniu mięśni brzucha przyczyniają się do wzmocnienia i wyrzeźbienia mięśni. Mają jednak niski wpływ na redukcję tłuszczu. Najlepsze efekty osiągniemy więc, stosując ćwiczenia cardio, ponieważ będzie on spalany równomiernie z całego ciała. Zaliczają się do nich na przykład:

– jazda na rowerze (tradycyjnym i stacjonarnym);
– jogging;
– skakanie na skakance;
– nordic walking;
– zumba;
– ćwiczenia na bieżni elektrycznej.

Aby szybko się nie zniechęcić, postawmy na coś, co będzie sprawiało nam przyjemność. Nie zamęczajmy się więc bieganiem po parku, jeśli po prostu tego nie lubimy. Zawsze możemy zapisać się na siłownię. Każdy klub tego typu oferuje profesjonalny sprzęt do serii cardio. W ostatnim czasie na popularności zyskała zumba, a więc różne style taneczne połączone z fitnessem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here