Dieta kokosowa

0
151

Dieta kokosowa bazuje na fakcie, że populacje ludzi spożywających pożywienie bogate olej kokosowy rzadko mają problemy z nadwagą oraz są wolni od chorób, które często nękają zachodnią kulturę. Twórcy diety twierdzą, że tłuszcze kokosów są zupełnie inaczej przetwarzane. Mianowicie nie są one składowane w komórkach tłuszczowych natomiast od razu rozbijane i spalane w procesie wytwarzania energii. Twierdzą także, że tłuszcze te są w stanie przyspieszyć metabolizm oraz mają pozytywny wpływ na układ trawiennny.

Podstawy diety

Wyróżniamy 4 fazy w trakcie trwania diety

Faza I – 21 dniowa faza startowa

W trakcie jej trwania należy jeść 3 posiłki dziennie oraz 1 lub 2 przekąski. Pokarm ma głównie pochodzić z chudego mięsa oraz warzyw. Ziarna, słodycze i większość owoców jest zakazana. Według autorów w tej fazie można oczekiwać spadku wagi o 5kg.

Faza II – Oczyszczanie

Faza koncentruje się na spożywaniu różnych oczyszczających napojów bazujących głównie na warzywach bogatych w błonnik. Ich zadaniem jest oczyszczeni układu trawiennego z wszelkich toksyn.

Faza III – Wprowadzenie zdrowych węglowodanów

Można zacząć spożywać pełne ziarna, niektóre owoce i warzywa zawierające skrobię.

Faza IV – Podtrzymanie

To końcowa faza mająca na celu podtrzymanie uzyskanej wagi. Powoli należy zwiększać listę owoców i warzyw, które można spożywać. Nie należy jednak spożywać słodyczy, alkoholu i owoców bogatych w węglowodany.

Zalecane jedzenie

Podczas każdej z faz należy spożywać 2 lub 3 łyżki oleju kokosowego dziennie.

Przykładowy jadłospis
Śniadanie
Jaja i boczek z warzywami duszone w oleju kokosowym

Poranna przekąska
6 orzechów makadamia

Obiad
Sałatka ze szpinakiem, orzeszkami i awokado

Popołudniowa przekąska
Seler z kozim serem

Kolacja
Ryba z grilla z brązowym ryżem
Sałatka z kokosowym olejem

Wieczorna przekąska
12 surowych migdałów

Zalecenia odnośnie ćwiczeń

Zalecane jest wykonywanie ćwiczeń siłowych i kardio, najlepiej minimum 15 minut dziennie.

Zalety diety

– zaleca stosowanie węglowodanów z niskim indeksem glikemicznym
– zaleca spożycie owoców i warzyw
– dostarcza dużej dawki chudego białka

Wady

– mocno restrykcyjna i dość skomplikowana
– ciężko skonstruować jadłospis, który zgadzał by się z zasadami diety
– druga faza jest zbyt niskokaloryczna
– rekomendowane jedzenie może być stosunkowo drogie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here