Ćwiczenia wyszczuplające dla kobiet

0
17
ćwiczenia wyszczuplające dla kobiet

Ćwiczenia wyszczuplające nie tylko pozwolą ci ujędrnić ciało i wzmocnić mięśnie, ale także pozytywnie wpłyną na twoje zdrowie. Pamiętaj jednak, że ćwiczenia wyszczuplające nie spalają tłuszczu a służą jedynie to ujędrnienia ciała.Aby jednak móc osiągnąć szczupłą, jędrną sylwetkę należy zacząć od spalania tłuszczu, którego można dokonać poprzez ćwiczenia aerobowe jak pływanie, jazda na rowerze, czy bieganie. O takich ćwiczeniach dowiesz się więcej tutaj: ćwiczenia odchudzające .

Ćwiczenia siłowe

Równolegle do tego można stosować wyszczuplające ćwiczenia siłowe. Ćwiczenia te wzmacniają mięśnie a przez to także wpływają na zwiększenie metabolizmu, ponieważ mięśnie potrzebują dużo energii. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym z nich w zależności od części ciała, które ćwiczą.

1. Ćwiczenia wyszczuplające ramiona

Ćwiczenia ramion mogą być wykonywane z obciążeniem lub bez. Typowe obciążenia to małe ciężarki. Popularnym treningiem na ramiona jest następujące ćwiczenie.

– stań prosto w lekkim rozkroku. Trzymaj ciężarki w obu rękach. Ciało wyprostowane.
– umieść ciężarki na poziomie górnych ud, ręce luźno zwisają wzdłuż ciała.
– powoli podnoś ręce, tak aby łokcie osiągnęły wysokość twoich barków. Podczas ruchu do góry to łokcie wychylają się na boki ciała.
– przytrzymaj w najwyższej pozycji przez 5 minut a następnie powoli opuść do pozycji startowej.
– zrób 15 powtórzeń.

2. Ćwiczenia wyszczuplające uda

Uda są niestety trudne w ujędrnianiu. Oto dwa ćwiczenia, które pomogą ci w wyszczuplaniu górnej i wewnętrznej części ud.

Przysiady ścienne:

– to ćwiczenie górnych ud. Stań w lekkim rozkroku i oprzyj się lekko o ścianę plecami.
– stopy umieść w niewielkiej odległości od ściany.
– teraz powoli opuszczaj ciało w dół zginając kolana.
– opuść je najniżej jak możesz a następnie powoli zacznij się podnosić do pozycji startowej.
– wykonaj 12 powtórzeń.

Podnoszenie nóg:

– to z kolei ćwiczenie na wewnętrzne uda. Połóż się na lewym boku na macie lub podłodze.
– pod głowę podłóż lewą nogę.
– podnieś prawą nogę nad podłogę najwyżej jak możesz.
– przytrzymaj ją w tej pozycji przez 2 sekundy a następnie powolnym ruchem opuść nogę.
– wykonaj 15 powtórzeń na każdą nogę.

3. Ćwiczenia wyszczuplające brzuch

Brzuch to część ciała, którą dość trudno jest wyrzeźbić. Najpopularniejsze ćwiczenia to brzuszki – normalne, odwrócone i skośne.

Odwrócone brzuszki:

– połóż się na macie lub podłodze i połóż ręce za głową.
– wyprostuj nogi.
– podnieś nogi, tak aby zgiąć kolana.
– następnie przybliż kolana do klatki piersiowej.
– w kolejnym kroku powoli opuść nogi do pozycji startowej.
– wykonaj do 15 powtórzeń.

To były tylko przykłady najbardziej popularnych ćwiczeń wyszczuplających jakie można spokojnie wykonywać w swoim domu. Pamiętaj, że będą one skuteczne jeśli tylko będziesz je wykonywać regularnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here