Trening na bieżni

Ćwiczenia na bieżni uważane są powszechnie za najlepszy sposób na szybkie odchudzanie zarówno dla mężczyzn jak i kobiet. Ich zaletą jest niezależność od pogody. Nie ważne czy pada deszcz, czy śnieg możemy ćwiczyć na bieżni w domu jak i na siłowni.
Trening na bieżni to nic innego jak odpowiednik biegania na dworze. Jest to niewątpliwie ćwiczenie aerobowe, które pozwala spalić zbędne kalorie. Więcej o treningu aerobowym dowiesz się tutaj: ćwiczenia aerobowe. Wracając do bieżni to jedno z najlepszych i najbardziej efektywnych ćwiczeń do spalania tłuszczu. Zobaczmy jakiego typu aktywność fizyczną możemy wykonywać na bieżni.

ćwiczenia na bieżni

Trening na bieżni

Chodzenie

Najprostszy z możliwych trening na odchudzanie. To naprawdę przyjemne ćwiczenie, które potrafi zdziałać cuda. Nie tylko pozwoli nam uwolnić się od stresu, ale także spalić sporo kalorii. Oczywiście powolne chodzenie nie zda tu egzaminu. Powinno się chodzić szybkim krokiem. W tym celu ustaw prędkość bieżni na odpowiedni dla siebie poziom. Początkujący na bieżni powinni zaczynać od chodzenia a z czasem wprowadzić elementy joggingu i biegania.

Jogging

Jogging na bieżni potrafi spalić wiele kalorii. Częstym błędem podczas niego jest trzymanie się poręczy. Nie powinno się tego robić. Jeśli nie czujesz się na siłach to zmniejsz prędkość bieżni.

Bieganie

To oczywiście najlepsza, ale najtrudniejsza forma treningu na bieżni, pozwalająca spalić jednak najwięcej kalorii. Dobra bieżnia pozwala na w miarę naturalne odzwierciedlenie rzeczywistej trasy, można zwiększać i zmniejszać jej prędkość. Podobnie można robić z nachyleniem bieżni przez co możemy symulować podbieg pod górkę. Większość bieżni pozwala monitorować pracę serca i bezpośrednio w trakcie treningu podawać szacowaną ilość spalanych kalorii. Oblicza to na podstawie pulsu serca, wysokości, wieku i wagi trenującego.

Bieganie pod górkę

Aby sprawić, że trening na bieżni będzie trudny wystarczy zwiększyć nachylenie bieżni. Taki trening pozwala na zwiększenie intensywności treningu a tym samym ilości spalanych kalorii i to bez zwiększania prędkości bieżni. Ważne jest, aby ustawić prędkość i nachylenie na poziomie odpowiednim do swoich aktualnych możliwości fizycznych.

Niezależnie od tego, czy chodzisz czy biegasz na bieżnie to staraj się w luźny sposób poruszać ramionami. To poprawi cyrkulację krwi w różnych partiach ciała. Pamiętaj, aby unikać trzymania sie poręczy bo ogranicza to ruch ramion a tym samym zmniejsza ilość spalanych kalorii. Odpowiedni trening trwający od 20 do 40 minut 3 razy w tygodniu musi dać rezultaty i to już po kilku tygodniach.