Szybkie odchudzanie

Niektóre plany odchudzania twierdzą nie tylko, że pomogą ci schudnąć, ale że osiągniesz efekty błyskawicznie. Jedną kwestią jest to czy jest to w ogóle możliwe. Natomiast drugą dużo ważniejszą jest to czy jest to dobre dla naszego zdrowia i czy jest to właściwy sposób na zrzucenie wagi.
Badania i zdanie ekspertów jednoznacznie mówią, że szybka utrata wagi negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Co gorsza dla osób bardzo chcących schudnąć te plany działają, ale tylko krótkoterminowo. Krótko mówiąc im szybciej zrzucisz wagę tym szybciej może ona z powrotem wrócić. Ten efekt nazywany jest efektem jo-jo.

Szybkie odchudzanie Eksperci twierdzą, że stopniowy spadek wody jest tym preferowanym ze względów zdrowotnych. Szybkie odchudzanie może powodować utratę mięśni zamiast tłuszczu a w odchudzaniu chodzi przecież o pozbycie się zapasów tłuszczu. Mięśnie poza tym pozytywnie wpływają na spalanie tłuszczu, im więcej mięśni tym większe zapotrzebowanie energetyczne i metabolizm. Więc tracąc masę mięśniową tracimy także sprzymierzeńca w walce z nadwagą.

Tak naprawdę dla skutecznego odchudzania i utrzymywania określonej wagi potrzebne jest wyrobienie w sobie zdrowych nawyków zarówno, jeśli chodzi o odżywianie jak i aktywność fizyczną. Każdy może zastosować dietę i szybko schudnąć, dużo trudniejsze natomiast jest utrzymanie tej wagi. Do tego potrzebna jest zmiana w życiu, inne nastawienie do jedzenia, ćwiczeń po prostu inny styl życia, zdrowy styl życia.

Część zdesperowanych osób często sięga po tabletki odchudzające. Większość tego typu suplementów gwarantuje szybką utratę wagi i czasami ciężko jest się oprzeć tej pokusie. Badania pokazują jednak, że tego typu rozwiązania mają działanie tylko krótkoterminowe.

Problemy wynikające z szybkiego odchudzania

Szybkie odchudzanie, czy wręcz głodówka może prowadzić oczywiście do szybkiej utraty wagi, ale nie bez wpływu na nasze zdrowie. Zarówno krótko i długoterminowe efekty będą zaburzone. Ciało zostaje pozbawione kluczowych do normalnego funkcjonowania wartości odżywczych, witamin i minerałów. Dodatkowo głodzenie się powoduje zmniejszenie metabolizmu, co wiąże się niestety z tym, że po odstawieniu diety będziemy znowu tyli. Inne problemy wynikają z tego, że ciało może mieć problemy z produkcją enzymów, komórek krwi i innych kluczowych komponentów właśnie ze względu na brak odpowiedniej ilości energii pochodzącej z pożywienia. Badania pokazują, że ciało ludzie bez problemu toleruje krótkotrwałe głodówki. Czego ciało nie może tolerować to długotrwałe i częste głodówki?

Czy cokolwiek działa?

Niestety nie ma żadnego magicznego środka na zrzucenie wagi. Jedynym sposobem na to są zmiany w naszym sposobie życia. Zasady są bardzo proste: jeść zdrowo, uważać na kalorie, jeść częściej, ale mnie oraz oczywiście zwiększyć aktywność fizyczną poprzez ćwiczenia.

Są oczywiście zdrowe wskazówki, które pozwolą ci przyspieszyć odchudzanie. Nie pozwolą ci one na bardzo szybkie zrzucenie wagi, ale na pewno pozwolą ci zrzucić ją szybciej.

- Woda. Woda jest wielce pomocna w odchudzaniu. Podstawową korzyścią wynikającą z picia dużej ilości wody jest to, że wypełnia twój żołądek i zmniejsza uczucie głodu i apetytu. Picie wody przed posiłkiem powoduje, że szybciej poczujesz nasycenie i dzięki temu mniej zjesz. Zaleca się dzienne spożycie wody na poziomie 8 szklanek, czyli 2l.

- Trening siłowy. Trening mięśni jest istotnym elementem, gdyż zwiększając masę mięśniową zwiększamy metabolizm a tym samym szybciej spalamy energię pochodzącą z pożywienia. Postaraj się ćwiczyć siłowo 2 razy w tygodniu, w raz ze wzrostem kondycji możesz zwiększać obciążenia i powtórzenia.

- Trening kardio. Jeśli chodzi o czyste spalanie kalorii to nie ma lepszej metody niż ćwiczenia aerobowe. Przykładami tych ćwiczeń są bieganie, jazda na rowerze, pływania a nawet chodzenie. Nie ma lepszego sposobu na spalanie zapasów tłuszczu. Wystarczy ćwiczyć 3 razy w tygodniu przez minimum 30 minut, aby zobaczyć efekty. Ważne jest, aby ćwiczyć na odpowiednim poziomie intensywności, gdyż zbyt mocny trening zamiast tłuszczu może spalać mięśnie.

Podsumowanie

Nie tylko bezpieczniej jest gubić wagę według planu ustalonego ze specjalistą, ale jest to także klucz do utrzymania wagi na oczekiwanym poziomie.