Pokarmy bogate w magnez

Tak jak to ma miejsce w przypadku innych minerałów magnez nie jest produkowany przez nasz organizm i trafia do nie wraz ze spożywanym pożywieniem.
Setki enzymów w naszym ciele zależy od magnezu, są one odpowiedzialne za wiele reakcji chemicznych zachodzących w organizmie, dzięki którym żyjemy i czujemy się zdrowo, zaczynając od produkcji energii a kończąc na syntezie białka.

Pokarmy bogate w magnez

Wiele procesów w organizmie także zależy od magnezu. Reguluje on ilość wapna, potasu, witaminy D, wzmacnia kości, reguluje ciśnienie we krwi oraz poziomy cukru. Wpływa także na nasze mięśnie i nerwy, często niedobór magnezu objawia się skurczami mięśni np: mrugające oko itp. Magnez sprawia także, że nasze serce pracuje regularnie.

Jak dużo magnezu nam trzeba?

Otóż dorosła osoba potrzebuje około 300-400 mg magnezu dziennie. Mimo tego niskiego zapotrzebowania to niedobór magnezu jest dość szerokim zjawiskiem. Kiedy możemy mieć za niski poziom? Kiedy jemy głównie przetworzone jedzenie, jesteśmy pod wpływem silnego stresu, pijemy sporo alkoholu, kawy oraz używamy dużo soli.

Niedobór magnezu może doprowadzić do całego szeregu objawów takich jak: niepokój, depresja, bóle głowy, skurcze mięśni, osłabienie, uczucie zmęczenia, nieregularny rytm serca, wyższe ciśnienie krwi i wiele innych.

Badania pokazały, że jedząc pokarmy zawierające magnez zmniejszamy ryzyko wystąpienia udaru, bezsenności, osteoporozy oraz pozwala na lepszą kontrolę ciśnienia we krwi. Jakie więc są najbardziej popularne pokarmy zawierające magnez?

Pokarmy bogate w magnez

Zielone liściaste warzywa
Szpinak jest tu najlepszym przykładem, ale także sałata. 1 kubek gotowanego szpinaku to około 157mg magnezu.

Pełne ziarna
Zamień białą mąkę i ryż na mąkę z pełnego ziarna i inne produkty z pełnego ziarna jak chleb, makaron, brązowy ryż. Jeden kubek brązowego ryżu to około 84mg.

Fasola
Wiele rodzajów fasoli zawiera dużo magnezu.

Przyprawy
Można wymienić ty bazylię, pietruszkę, paprykę, mięte.

Orzechy, nasiona
Najlepiej sprawdzają się migdały i nasiona dyni. Już 30g nasion dyni dostarcza aż 150mg magnezu.

Czekolada
Oczywiście gorzka.