Pokarmy bogate w błonnik

Szukasz pokarmów wysokobłonnikowych? Jeśli tak to trafiłeś w dobre miejsce. Pokarmy bogate w błonnik obniżają ryzyko wysokiego cholesterolu, chorób serca, otyłości, wysokiego poziomu cukru, cukrzycy itd. Błonnik jest także pomocny w odchudzaniu, gdyż wypełnia nasze żołądki i powoduje mniejszy apetyt. Oto lista pokarmów bogatych w błonnik.
Pokarmy bogate w błonnik

Owoce:
Maliny szklanka 8.0g
Rodzynki 2 łyżki 1.0g
Suszone figi 2 sztuki 1.6g
Banan 1 sztuka 3.1g
Truskawki 1 szklanka 3.8g
Jabłko 1 sztuka 4.4g
Gruszka 1 sztuka 5.5g
Awokado 1 sztuka 11.36g

Pokarmy bogate w błonnik
Warzywa:
Karczoch, gotowane 1 sztuka 10,3g
Groch, gotowana 1 szklanka 8.8g
Brokuły, gotowane 1 szklanka 5.1g
Rzepa, gotowane 1 szklanka 5.0g
Kukurydza cukrowa, gotowane 1 szklanka 4.2g
Brukselka, gotowane 1 szklanka 4.1g
Ziemniaki, ze skórą, pieczony 2 sztuki 5,8g
Koncentrat pomidorowy 1 / 2 szklanki 5,4g
Marchew, surowe 1 sztuka 1,7g
Buraki gotowane 1 szklanka 2,85g
Kapusta 1 szklanka 4,20g
Fasola gotowana 1 szklanka 15

Nasiona, orzechy:
Pistacje 25g 2.9g
Migdały 25g 3.5g
Nasiona słonecznika 1/4 szklanki 3.9g

Ziarna:
Chleb żytni 1 kromka 1.9g
Chleb pełnoziarnisty 1 kromka 1.9g
Otręby płatki 3/4 szklanki 5.3g
Brązowy ryż, gotowane 1 szklanka 3.5g
Płatki owsiane, gotowane 1 szklanka 4.0g
Spaghetti, całe zboża, gotowane 1 szklanka 6.2g

Rekomendowana dzienna dawka błonnika u dorosłych to 30-40 gram. Włączając do swojej diety pokarmy z powyższej diety automatycznie uzyskasz wymagane dzienne spożycie błonnika. Dodatkowo owoce i warzywa są pełne wartości odżywczych i witamin. Można je jeść na surowo, w postaci zupy, gotowane itd. Jako przekąski idealnie sprawdzają się orzechy i suszone owoce.

Najważniejszą korzyścią błonnika jest to, że nie jest on trawiony i jest wydalany z organizmu "zabierając" ze sobą wszelkie toksyny i odpady trawienne. Pozatym pokarmy bogate w błonnik powodują uczucie najedzenia bez obawy o przytycie, bo i tak większość zostanie wydalona. Inną zaletą błonnika jest to, że w procesach trawienia pochłania on niepotrzebny tłuszcz przez co ogranicza poziom cholesterolu, który mógłby trafić do nas z pokarmów.