Jak zrzucić tłuszcz z brzucha?

Ludzie często pytają dietetyków i ekspertów od fitnessu jak zrzucić tłuszcz z brzucha. Gdyby jednak istniał jakiś cudowny sposób to jego twórca byłby miliarderem. Niestety możliwe jest to tylko i wyłącznie dzięki zastosowaniu zdrowej i zbalansowanej diety, redukcji spożywanych kalorii oraz regularnym ćwiczeniom.
Jak uzyskać płaski brzuch?

płaski brzuch 1. Jedz zdrowo

Prawdopodobnie to właśnie złe odżywianie sprawiło twój problem z nadmiarem tłuszczu na brzuchu. W zależności od rozmiaru problemu albo będziesz musieć lekko zmodyfikować swoje nawyki żywieniowe albo kompletnie je zmodyfikować.

Po pierwsze włącz dużą ilość owoców i warzyw do swojej diety. Nie zawierają one dużo tłuszczy, zawierają naturalne cukry oraz dostarczają wielu witamin, minerałów i wartości odżywczych potrzebnych twojemu organizmowi.

Popracuj także nad ilością spożywanych codziennie kalorii. Aby tracić na wadze, wliczając w to tłuszcz na brzuchu twoje ciało musi spalać więcej energii niż spożywasz. Zmniejsz porcje, które zazwyczaj spożywasz. Zjedz o połowę mniej, co zwykle albo skończ z przekąskami pomiędzy posiłkami.

Zwracaj uwagę na to, co pisze na opakowaniach jedzenia. To może ci pomóc w stwierdzeniu czy pokarm jest nisko-tłuszczowy. Jedzenie bogate w tłuszcze powinno zostać wyelimowane z twojej codziennej diety. Spróbuj zmienić także sposób gotowanie. Zamiast smażyć na głębokim tłuszczu może warto pomyśleć o gotowanych potrawach albo potrawach z grilla.

2. Ćwiczenia

Najlepsze efekty daje połączenie treningu siłowego z treningiem aerobowym inaczej zwanym kardio. Ćwiczenia kardio pozwolą ci spalić tłuszcz. Przykładami takiego treningu są bieganie, jazda na rowerze, pływanie, chodzenie, aerobik czy tańce. Wystarczy ćwiczyć 3 razy w tygodniu przez minimum 30 minut, aby zobaczyć wyniki. Pamiętaj, że nie da się tak po prostu usunąć tłuszczu z jednego miejsca ciała. Trzeba zastosować trening całego ciała, zmusić nasze całe ciało do wysiłku, który z kolei pociągnie za sobą spalanie tłuszczu zmagazynowanego w naszym organizmie.

Trening siłowy z kolei pozwoli ci na wzmocnienie mięśni i zwiększenie masy mięśniowej. Większa masa mięśniowa z kolei wymaga więcej energii, dlatego powoduje szybsze spalanie Pożywienia, a tym samym większy metabolizm. Możemy zjeść więcej bez negatywnego wpływu na naszą wagę. Nie jest jednak prawdą, że wykonywanie brzuszków pozwoli ci osiągnąć płaski brzuch. Ćwiczenia mięśni brzucha pozwolą ci jedynie je wzmocnić, wyrzeźbić, ale nie spalą bynajmniej tłuszczu, który je przykrywa. Trening siłowy należy wrzucić w dnie wolne od treningu kardio, 2 razy w tygodniu po 30-45 minut powinno wystarczyć. Możesz go wykonywać na siłowni albo w domu z użyciem ciężarków.

3. Wyznacz sobie realne cele

Cel jest bardzo ważnym elementem odchudzania. Wyznacz sobie realne cele np: schudnę 1-2kg w ciągu tygodnia albo 5kg w ciągu miesiąca. Nie wyznaczaj sobie celów typu schudnę 10kg w 2 tygodnie, bo jest to mało realne a tylko może cię zniechęcić do dalszych prób.

Innym sposobem na wyznaczanie celów jest ubranie. Być może masz ulubione spodnie, w których już się nie mieścisz? Jeśli tak to twoim celem może być zmieszczenie się w nich.

Niektórzy ludzie lubią dokładnie mierzyć postępy. Można sobie ustalić cel zmniejszenia brzucha o 5cm w ciągu określonego czasu. Tak naprawdę cel może być dowolny i zależy wyłącznie od ciebie. Ważne żeby był tylko realny do osiągnięcia.

Podsumowanie

Nie jest łatwo zrzucić tłuszcz z brzucha, ale wiedza na temat jak to zrobić to pierwszy krok jaki musisz zrobić w kierunku wymarzonego płaskiego brzucha. Dodatkowym bonusem z odchudzaniem brzucha są korzyści zdrowotne, gdyż otyłość brzuszna jest niebezpieczna i często prowadzi do cukrzycy.