Niskokaloryczne warzywa i owoce

Wybierasz się na zakupu i chcesz wiedzieć, które z warzyw i owoców zawierają najmniej kalorii? Tabela kaloryczna poniżej pomoże ci w tym.
Odchudzanie jest modne, niemal każdy chce chociaż trochę schudnąć. Niskokaloryczne warzywa i owoce to niewątpliwie bardzo popularne składniki wszelkich diet niskokalorycznych. Zawierają one dużo błonnika, który nie ma wartości kalorycznej, nie jest przez nas trawiony a wypełnia nasz żołądek, dając uczucie nasycenia jedzeniem. Aby jednak móc je stosować w swoim jadłospisie najpierw trzeba dowiedzieć się jakie warzywa i owoce są niskokaloryczne, bo nie wszystkie takie są.

jedzenie niskokaloryczne

Niskokaloryczne warzywa i owoce

Poniższa lista zawiera ilość kalorii dla warzywa i owocu przy porcji 100g.

Warzywa:
- szparagi 26
- buraki 15
- brokuły 32
- brukselki 40
- kapusta 24
- marchew 32
- kalafior 32
- seler 8
- ogórek 10
- por 22
- sałata 13
- zielona fasola 25
- cebula 35
- dynia 12
- rzodkiew 13
- szpinak 23
- pomidory 18
- cukinia 20
- kukurydza 24

Owoce:
- jabłko 44
- morela 30
- banan 107
- jagody 49
- klementynki 24
- porzeczki 5
- figi 10
- grejpfrut 100
- kiwi 34
- cytryna 20
- mango 40
- kantalupa 25
- pomarańcz 35
- brzoskwinia 25
- gruszka 35
- śliwka 25
- rodzynki 5
- ananas 50
- maliny 1,1 sztuka
- truskawki 2,7 sztuka
- mandarynki 26
- suszone śliwki 9
- rabarbar 8

Jedzenie świeżych i niskokalorycznych warzyw oraz owoców niewątpliwie ułatwia odchudzanie. Warto stosować je jako przekąski niskokaloryczne pomiędzy posiłkami. Zastąpmy cukierki, batony jakimś owocem, warzywem. owoce można także mrozić i spożywać w okresie zimowym, kiedy nie ma dostępu do świeżych owoców. Podobnie jest z warzywami.