Dieta owocowa

Fruitarianizm to odmiana wegan, którzy z kolei są odmianą wegetarian. Dieta wegetarianina wyklucza mięso, ryba i produkty pochodzenia zwierzęcego ale może zawierać miód, mleko i inne mleczne produkty, nawet jajka. Weganie posuwają się o krok daje wyłączając produkty mleczne i jajka. Tylko warzywa i owoce są dozwolone. Fruitariani z kolei wyłączają z diety wszystkie części roślin nie będące owocem.
W diecie fruitarian jedynie jemy owoce, orzechy, nasiona i inne części roślin pod warunkiem, że mogą być zebrane nie robiąc szkody roślinie. Konkretnie rzecz biorąc owoce jak jabłka, pomarańcze, brzoskwinie czy truskawki oraz warzywa jak fasola, ogórek czy pomidor. Natomiast nie wolno jeść marchewek, ziemniaków czy szpinaku ponieważ wymaga to zniszczenia rośliny. Dieta owocowa może wydawać się dość uboga w wartości odżywcze, ale orzechy zawierają np: duże ilości białka.

diety owocowa

Negatywne skutki

Ciężko jest długo utrzymać się na tej diecie a w dłuższej perspektywie mogą pojawić się komplikacje zdrowotne jak:
- Niedobór witaminy B12 - kluczowa do normalnego funkcjonowania systemu nerwowego i produkcji krwinek we krwi.
- Objawy podobne do tych u cukrzyków, ze względu na wysoki poziom cukrów w diecie
- Zaburzenia jedzenia - część fruktuarian potrafi uzależnić się od daktyli (ze względu na duży poziom cukru) oraz od awokado (duży poziom tłuszczu).

Zachowanie odpowiedniego poziomu wartości odżywczych w pokarmie

Ważne aby dobrać takie owoce, warzywa aby zachować odpowiedni poziom :
- wapnia
- energii
- żelaza
- ryboflawiny
- witaminy B12
- witaminy D

Przykładowy jadłospis

Wieczorem (o 19.00) jeden dzień przed rozpoczęciem - zjedz porcję kurczaka około 150g. Wypij szklankę soku z cytryny gdyż mieszanka wit. C i białka powoduje lepsze spalanie tłuszczu.

Śniadanie
Zjedz około 400 gramów owoców. Mogą to być winogrona, truskawki, jagody. Wypij do tego filiżankę zielonej herbaty.

10.00
Zjedz 1 kiwi i grejpfruta. Dostaniesz dzięki temu dużą dawkę witaminy C.

12.00
Zjedz 2 jabłka i 2 brzoskwinie. To powinno cię nasycić na kolejne 2 godziny.

14.00
Spróbuj tym razem banana. Do tego dorzuć kilka morel lub śliwek i grejpfruta.

16.00
Tym razem sięgnij po arbuza lub melona. Możesz zjeść do 400g.

18.00
Zjedz 1 kiwi, 200g winogron i 2 morele.

Przed pójściem spać
Skonsumuj 1 gruszkę i popij ją herbatką z melisy. To powinno cię zrelaksować przed snem.