Dieta niskosodowa

Dieta niskosodowa celuje w redukcję spożycia sodu i soli. Dzienna rekomendowana dawka sodu to 2.4g dziennie. Większość ludzi je go znacznie więcej. Jest to odpowiednik jednej łyżeczki soli dziennie.
Wpływ na ciśnienie krwi

Badania pokazały, że redukcja sodu wiąże się z mniejszym ciśnieniem krwi. Ustalono, że dla osób z nadciśnieniem rekomendowaną dawką sodu dziennie powinny być 1,5g. Wiele pokarmów zawiera w sobie ukryty sód. Dlatego tak ważne jest dokładne czytanie informacji na produkcie.

dieta niskosodowa

Wskazówki diety niskosodowej
- kupuj świeże owoce, warzywa. Mogą być w puszcze, ale jeśli nie zawierają soli.
- jedz drób, ryby i chude mięso zamiast mięsa w puszkach, które jest przetworzone i na pewno zawiera sód.
- używaj ziół, przypraw
- jedz gotowany ryż, makaron, ale bez soli.

Przygotowanie posiłków niskosodowych:
- ogranicz dodawanie soli do tego co gotujesz, aż do jej całkowitego wyeliminowania. Spróbuj sięgnąć po przyprawy i zioła.
- używaj mniej gotowych przypraw, dodatków do jedzenia typu instant. Zawierają one spore ilości sodu.
- ogranicz spożycie przetworzonego mięsa

Przykładowy jadłospis

Śniadanie
- dozwolone są płatki, tost, jajka, owoc jak pomarańcz, a także kawa i herbata.

Obiad
- grillowany kurczak, sałata z sosem winegret i pomidorami.

Kolacja
- makaron, grzyby, cebula z czosnkiem

Jadłospis może także zawierać, jogurt, ser, ryż. Z owoców i warzyw należy wybierać te, które mają w sobie mało sodu. Powinien on dostarczyć organizmowi odpowiednią dzienną dawkę błonnika.

Dieta niskosodowa jest bardzo skuteczna przy regulacji płynów w organizmie. Duża ilość soli w ciele powoduje magazynowanie wody w organizmie i podwyższone ciśnienie we krwi.