Dieta mleczna

Dieta mleczna pojawiła się w latach 20 ubiegłego wieku a twórcą był Bernarr Macfaden. Według niego mleko to cudowny pokarm, który potrafi zastąpić resztę pożywienia potrzebnego ciału. Mleko ma także właściwości lecznicze i zapobiegawcze chorobom jak zapalenie stawów, obrzęki, wrzody, niestrawności, niedoczynność tarczycy, anemia, migreny, zapalenie wyrostka robaczkowego, bezsenność. Początkowo diet ta nie miała być w cale używana w celu odchudzania, dopiero z czasem ludzie zaczęli jej używać w tym celu.
Chude mleko jest bogate w białko. witaminy, minerały, kwasy omega 3 itd. Poza tym mleko jest także bogate w minerały jak wapno, fluor, selen, magnez, cynk, fosfor i potas. Najważniejszym z minerałów jest tu wapno, niezbędne dla odchudzania i utrzymywania wagi.

dieta mleczna

Plan diety

W diecie mlecznej należy spożywać tylko surowe mleko przez pierwsze 3 tygodnie. Podczas tego czasu osoba stosująca dietę powinna głównie odpoczywać w łóżku. Według filozofii diety mleko jest gęstym jedzenie a ponieważ jest w formie płynnej łatwiej jest absorbowana przez organizm.

Dieta mleczna a odchudzanie

Jest to jedna z najstarszych diet, które stały się popularne jeśli chodzi o odchudzanie. Są różne wersje tej diety. Jedna z nich zakłada spożycie tylko i wyłącznie mleka przez określony czas. Inne wersje dodają do normalnego jedzenia określone ilości mleka jako suplement odchudzania. Mimo różnic wszystkie z nich można zaliczyć do kategorii diet mlecznych.

Radykalna dieta mleczna: oryginalna dieta mleczna, może trwać od 1 do 3 tygodni. Można pić jedynie świeże mleko. Fizyczna aktywność ograniczona do minimum, ze względu na braki energii.

Uzupełniające dieta mleczna: w tej wersji wszelkie przekąski między posiłkami zastępujemy szklanką mleka. Zapewnia nam to niższą kaloryczność i nie są to puste kalorie. Przy każdym posiłku można sobie także wypić szklankę mleka.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: 1 jabłko, szklanka mleka

Przekąska: szklanka mleka

Obiad: sałatka z pomidorów i ogórków (100g), 1 gotowane jajko, naleśniki z twarogu (100g) oraz szklanka mleka.

Przekąska: szklanka mleka

Kolacja: 200g twarogu, kromka chleba pełnoziarnistego, banan, szklanka mleka