Dieta jajeczna

Dieta jajeczna stała się dość popularna po tym jak znani ludzie, celebryci skutecznie zrzucili zbędne kilogramy jedząc tylko jajka. W internecie można znaleźć kilka wersji tej diety. Najpopularniejsza wersja zakłada, że większość spożywanego białka będzie pochodzić właśnie z jaj.
Ta dieta to wariacja diety Atkinsa, gdzie kładziony jest nacisk na ograniczenie spożycia węglowodanów. W diecie jajecznej należy spożywać dwa lub trzy jajka na śniadanie wraz z grejpfrutem oraz warzywami lub chudym mięsem.

dieta jajeczna Obiad i kolacja zawierają kolejne dawki jajek oraz małą porcję chudego białka pochodzącego z kurczaka lub ryby. Jeśli chodzi o spożycie warzyw o niskiej zawartości węglowodanów to nie ma żadnych restrykcji. Natomiast owoce należy ograniczyć do dwóch dziennie np: 2 grejpfrutów. Inne pokarmy bogate w węglowodany jak makaron, biały chleb czy ziemniaki także są niemal zakazane.

Inną wariacją tej diety jest dieta jajeczno-grejpfrutowa, w której przy każdym posiłku należy zjeść pół grejpfruta. Poza tym reszta diety jest niemal identyczna.

Rekomendowane jedzenie

- jajka
- chude mięso
- warzywa z niską zawartością węglowodanów
- grejpfrut
- woda niegazowana

Przykładowy jadłospis

Śniadanie
2 ugotowane jajka
1/2 grejpfruta

Obiad
grillowana pierś z kurczaka
zielona sałata

Kolacja
omlet z 2 jajek ze szpinakiem i pomidorami


Czy warto stosować?

Jest to relatywnie tania dieta, koszty zwiększają jedynie świeże warzywa i chude mięso. Dieta jest bogata w białko i siłą rzeczy pomaga zmniejszyć apetyt oraz zwiększyć spalanie kalorii. Większość białka pochodzi oczywiście z jajek i z mięsa. Poza tym jajka są dobrym źródłem witamin. Badania pokazały, że jedzenie jajek na śniadanie wpływa pozytywnie na utratę wagi.

Spójrzmy teraz na negatywy takiej diety

- nie jest to zdrowe, zbalansowane podejście do jedzenia
- eliminuje wiele produktów i witamin
- brak węglowodanów może sprawić problem z wykonywaniem ciężkich aktywności fizycznych
- jedzenie jajek może prowadzić do zaparć, wzdęć i nieświeżego oddechu
- jajka przy założeniu, że spożywamy także żółtko zwiększają cholesterol we krwi.

Podsumowanie

Pomimo, że dieta jajeczna jest dietą pozwalającą dość szybko zrzucić parę kilo nie można mówić, że jest ona zdrowa. Po jej zastosowaniu można się spodziewać wystąpienia efetku jo-jo i powrotu poprzedniej wagi. Dodatkowo jedzenie dużej ilości jajek jest niezdrowe ze względu na cholesterol z żółtka.

Dieta także jest zubożona w kluczowe wartości odżywcze, które powinny się znaleźć w naszej diecie. Nie jest to więc sposób na życie a raczej bardzo krótkotrwałe rozwiązanie i tak należy ją traktować.