Dieta jabłkowa oczyszczająca

Dieta jabłkowa została wymyślona przez Tammi Flynn, instruktora, dietetyka z Waszyngtonu. Odkryła ona, że jedna z jej klientek jedząc jabłko przed każdym posiłkiem potrafiła przełamać swoją wagę i schudnąć. Flynn spróbowała tego wśród innych klientek i zaobserwowała niesamowite rezultaty, nawet do 8 kilo w ciągu 3 miesięcy.
Podstawy diety jabłkowej

Zupełną podstawą tej diety jest jedzenie jabłka przed każdym głównym posiłkiem a więc 3 razy dziennie. Ponieważ jabłko zawiera sporo błonnika pozwala ono na pełniejsze wypełnienie żołądka a tym samym dłuższe uczucie sytości.

dieta jabłkowa

Poza dodatkiem jabłka, plan diety jest zbliżony do diety South Beach a więc zakłada ograniczone spożycie węglowodanów oraz nasyconych tłuszczy. Przetworzony cukier jest zabroniony, natomiast akceptowalne są produkty z niskim indeksem glikemicznym.

Stosując tą dietę należy spożywać od 4 do 5 małych posiłków dziennie, zawierających małe ilości tłuszczu. Każdy posiłek i przekąska powinien zawierać produkt bogaty w białko, jak na przykład chude mięso z kurczaka.

Poza spożywaniem 3 jabłek dziennie powinno się spożywać inne owoce i warzywa. To pozwoli na zmniejszenie ilości spożywanych kalorii a pozwoli zachować uczucie sytości.

Rekomendowane jedzenie

Jabłka, nisko-tłuszczowy twaróg, jogurt naturalny, jajka, pierś z kurczaka, indyk, chuda wołowina, łosoś, owsianka, brązowy ryż, brokuły, sałata.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie
Jabłko
Omlet z serem
1 filiżanka gotowanych płatków owsianych

Poranna przekąska
100g twarogu
mały jogurt naturalny

Obiad
Jabłko
Pierś z kurczaka
200g brokułów
100g brązowego ryżu

Popołudniowa przekąska
Grejpfrut

Kolacja
Jabłko
Łosoś z grilla
Sałata zielona

Podsumowanie

Zalety

- jedzenie jabłka przed każdym głównym posiłkiem pozwala na wcześniejsze wystąpienie uczucia sytości, co może spowodować, że nie poprosisz o dokładkę.
- jabłka zawierają dużo błonnika - pozwalają zmniejszyć poziom złego cholesterolu.
- jabłka zawierają flawonoidy pomagające zapobiegać chorobom serca, udaru mózgu i niektórych nowotworów.
- posiłki są zbalansowane bo zawierają niemal wszystko co jest potrzebne czyli białko, węglowodany, owoce i warzywa
- duża dawka białka zmniejsza uczucie apetytu
- zachęca do spożywania dużej ilości warzyw i owoców
- łatwa w zastosowaniu
- zachęca do ćwiczeń

Wady

- posiłki nie są zbytnio wymyślne i mogą się znudzić
- jedzenie jabłka 3 razy dziennie może się znudzić
- nie pozwala na ustępstwa raz na jakiś czas