Ćwiczenia na cellulit na udach, pośladkach, brzuchu

Cellulit to grudkowate substancje, powstające poprzez zbieranie się tłuszczu pod skórą. Skóra jest wówczas nierówna i ma niejednolity wygląd. Najczęściej cellulit dotyka ud, brzucha i pośladków. Czynniki wpływające na jego rozwój to między innymi geny, wiek, płeć, słabe krążenie, brak ruchu i ćwiczeń, niestosowna dieta i złe nawyki żywieniowe.
Cellulit wbrew pozorom nie dotyka tylko ludzi z nadwagą, osoby szczupłe także są na to narażone. Kobiety są bardziej narażone niż mężczyźni. Jest wiele sposobów na usuwanie cellulitu jak kremy, liposukcja itd. Są to jednak rozwiązania chwilowe. Aby pozbyć się cellulitu na stałe warto pomyśleć o wprowadzeniu do swego życia na stałe odpowiednich ćwiczeń.
ćwiczenia na cellulit
Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia, których celem jest usunięcie cellulitu z pośladków, ud, czy brzucha celują w poprawienie krążenia, wzmocnienie, wyrzeźbienie tychże części ciała. Regularne ćwiczenia wraz z odpowiednimi zmianami w diecie to najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu na zawsze. Oto przykłady ćwiczeń:

Wypady: Stań prosto ze złączonymi stopami. Wykonaj duży krok w tył jedną nogą i trzymaj jej palce na podłodze. Następnie zginaj kolano drugiej nogi. Przytrzymaj ciało w maksymalnym wychyleniu przez 5 sekund. Wróć do pozycji startowej i zrób to samo, ale drugą nogą. Wykonaj 10-15 powtórzeń na każdą nogę.

Napinanie nóg: Połóż się na brzuchu, ręce z przodu, łokcie zgięte, głowa na złączonych dłoniach. Przyciskają biodra do podłoża podnieś nogę. Trzymaj nogę podniesioną przez kilka sekund i wykonaj ruchy kostką zgodne ze wskazówką zegara. Powoli opuść nogę. Zmień nogę i zrób to samo. Wykonaj po 5 powtórzeń na nogę.

Przysiady: Do tego potrzebne będzie krzesło. Stań prosto przed nim. Ćwiczenie polega na siadaniu na krześle tak aby nie dotknąć siedzenia. W momencie maksymalnego opuszczeni napnij pośladki i przytrzymaj ciało w tej pozycji przez 5 sekund. Następnie powoli wstań do pozycji startowej i znowu się opuść na krzesło. Wykonaj 10 powtórzeń.

Podnoszenie nóg: Usiądź na podłodze na kolanach, połóż się tak aby oprzeć się na łokciach. Trzymaj pozycję i wyciągnij jedną nogę maksymalnie do tyłu. Nie podnoś nogi, palce powinny dotykać podłogi. Następnie powoli podnoś i opuszczaj tą nogę 10 razy. Przy każdym ruchu do góry napinaj mięśnie brzucha i pośladków. Po wykonaniu 10 powtórzeń zmień nogę. Wykonaj do 3 serii.

Więcej ćwiczeń na pozbycie się cellulitu

Poniższe ćwiczenia to trening dla osób, które nie mają czasu na regularny trening:

- Chodzenie: codzienny godzinny spacer poprawi krążenia w nogach, pośladkach.
- Szybki marsz: podobnie jak chodzenie, tylko intensywność dużo większa.
- Bieganie: zachowaj równe tempo podczas biegu.
- Pływanie: używaj różnych stylów, aby zaangażować maksymalnie dużo mięśni.
- Jazda na rowerze: świetna na pośladki i uda.

Ćwiczenia na cellulit pomagają w jego zmniejszeniu poprzez wzmocnienie, wyrzeźbienie, ujędrnienie ciała. Dobry trening powinien także zawierać elementy ćwiczeń aerobowych, o których więcej dowiesz się tu: ćwiczenia kardio.

Ćwiczenia i cellulit łączy odwrotna zależność. Im więcej ruchu w naszym życiu tym mniejsze szanse na pokazanie się cellulitu, w tym głównie jego przyczyny czyli tłuszczu. Ćwiczenia na cellulit to najlepszy sposób na pozostanie w formie i pozbycie się tłuszczu.